sobota, 29 listopada 2008

Andrzejki ...

wikipedia prawdę powie...

W czasie obchodów odbywają się wróżby na przyszłość najczęściej jest to lanie wosku na zimną wodę, często przez klucz. Ta wróżba przeznaczona jest dla wszystkich uczestników zabawy andrzejkowej.

Inna znana powszechnie wróżba, związana z "andrzejkami", przeznaczona jest tylko dla niezamężnych panien na wydaniu. Uczestniczki zabawy ustawiają swoje buty gęsiego jeden za drugim, przy czym ostatni trzewik przestawiany jest potem na początek kolejki, która zmierza do progu drzwi wejściowych. Wierzy się, że ta panna, której bucik pierwszy przekroczy próg izby pierwsza też wyjdzie za mąż.

Nasuwa się tylko pytanie... czy w czasach singli i wolnej miłości, któraś z nas naprawdę chce wyjść za mąż?
to jest to co mi wyszło... a raczej nie poszło :)
podobne do sań Mikołaja - zatem z niecierpliwością czekam na grubego siwego faceta z laską i worem w ręce :)

8 komentarzy:

Unknown pisze...

Beatko, ale wiesz, że taki woskowy odlew należy oświtlić i zobaczyć co przedstawia cień, to jest andrzejkowa wróżba w pełni, przynajmniej w moich stronach:)

Anonimowy pisze...

nie chcą, ale buty ustawiają, wosk przelewają -to po co?

Anonimowy pisze...

Werki zabrakło i nie ma kto posprzątać

Unknown pisze...

może i zabrakło, ale Werką proszę mnie nie nazywać, bo tego nie lubię:P

Anonimowy pisze...

Tak właśnie cień na ścianę, dobrze gada W. dać jej wódki, a sań to w ogóle nie przypomina już prędzej...nieważne to nie moja wróżba :)

Betka ... pisze...

może lepiej powiedzieć (mi) co wróżba może oznaczać,co by mnie ominęło to co złe... np kolejne złamanie / załamanie

:/

Anonimowy pisze...

sorry Weroniko będę pamiętał

Anonimowy pisze...

wygląda mi to na "latającą rybę"-szykować trzeba suknię z welonem